Orientazio didaktikoak dituzten fitxak.
Hona hemen, jarraian, proiektuan sartu diren bi PISA proben orientazio didaktikoak:
Ogia
GAIA: Materiaren propietateak. |
DENBORA-BANAKETA: Saio bat. |
ORIENTAZIOAK: "Ogia" itema Pisa 2000tik askatuta dago. Bertan, aldaketa fisiko eta kimikoaren kontzeptuak laburbiltzen dira, benetako egoera bati aplikatuta. "Zientziari buruzko ezagutza: sistema fisikoak" arloan sartzen da. Ebaluazioa egiteko, gelan hausnarketa eta eztabaida txiki bat egitea proposatzen dugu. |
ERANTZUN ZUZENAK 1.-C. Gas bat sortzen delako puzten da: karbono dioxidoa. 2.- D. 3 eta 4 esperimentuak. 3.- Hauek dira lau erantzun zuzenak: Bai, Ez, Ez, Ez; hurrenkera horretan. 4.-B. Molekulak azkarrago mugitzen zaizkio. |
EDUKIAK:
- Informazioaren tratamendua: Identifikatu, ulertu (alderatu, sailkatu, aztertu eta sintetizatu), balioetsi eta azaldu (deskribatu, definitu, laburbildu, argumentatu, justifikatu...).
- Materiaren propietateak. Aldaketa fisikoak eta kimikoak.
ZIENTZIARAKO KONPETENZI | Jarduerak |
Zientziaren oinarrizko kontzeptuak mundu naturaleko sistemekin erlazionatu |
1,2,3 |
Sistema eta gertakari naturalak deskribatu, azaldu eta aurreikusi |
1,2,3 |
Ezaugarri zientifikoak dituzten arazoak identifikatu eta haiei buruzko ikerketa txikiak egin. |
2 |
Erabakiak hartu erantzukizunez, autonomiaz eta izpiritu kritikoz |
|
BESTELAKO KONPETENTZIAK |
|
Hizkuntza-komunikaziorako konpetentzia Konpetentzia digitala Ikasten ikasteko konpetentzia Ekimena eta gauzak egiteko gogoa. |
1,2,3 |
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK:
- Gai zientifikoari buruzko informazioa identifikatu, hautatu eta interpretatzen du galderetan.
- Planteatutako gaiak behar bezala arrazoitzen ditu eta argudio zientifikoekin adierazten ditu, bere mailarako egokia den hiztegi zientifikoa behar bezala erabilita.
Azken eztabaia ebaluatuko da balioespen-eskala generiko honekin (deskargatu formatu editagarria, odt, eta pdf):
Ezpain-distira
GAIA: Materiaren propietateak. |
DENBORA-BANAKETA: Saio bat. |
ORIENTAZIOAK: "Ezpainetako distira" itema PISA 2000tik askatuta dago. Materiaren propietateak, disoluzioak, dentsitatea eta abar jorratzeko balio dezake. Arlo honen barruan dago: "Zientziari buruzko ezagutza: Ikerketa zientifikoa”, “gertakariak zientifikoki azaltzea ". Ebaluaketa egiteko, gelan hausnarketa eta eztabaida egitea proposatzen dugu. |
ERANTZUN ZUZENAK 1.-Erantzuna zuzena izateko, adierazi behar dute argizari gutxiago eta/edo olio gehiago gehituko luketela; adibidez, erle-argizari gutxiago eta palmondo-argizari gutxiago erabil daitekeela, edo errizino-olio gehiago. 2.- D. Nahasketaren gantz-pinportak ur azalean igeri geratuko dira. 3.-B. Xaboiak emultsionatzaile-lana egiten du, eta ura eta ezpain-barra nahasteko aukera ematen du. |
EDUKIAK:
- Informazioaren tratamendua: Identifikatu, ulertu (alderatu, sailkatu, aztertu eta sintetizatu), balioetsi eta azaldu (deskribatu, definitu, laburbildu, argumentatu, justifikatu...).
- Materiaren propietateak. Densidad, disoluciones, efecto del calor.
ZIENTZIARAKO KONPETENZIA | Jarduerak |
Zientziaren oinarrizko kontzeptuak mundu naturaleko sistemekin erlazionatu |
1,2,3 |
Sistema eta gertakari naturalak deskribatu, azaldu eta aurreikusi |
1,2,3 |
Ezaugarri zientifikoak dituzten arazoak identifikatu eta haiei buruzko ikerketa txikiak egin. |
|
Erabakiak hartu erantzukizunez, autonomiaz eta izpiritu kritikoz |
|
BESTELAKO KONPETENTZIAK |
|
Hizkuntza-komunikaziorako konpetentzia Konpetentzia digitala Ikasten ikasteko konpetentzia Ekimena eta gauzak egiteko gogoa. Konpetentzia sozial eta zibikoak |
1,2,3 |
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK:
- Gai zientifikoari buruzko informazioa identifikatu, hautatu eta interpretatzen du galderetan.
- Planteatutako gaiak behar bezala arrazoitzen ditu eta argudio zientifikoekin adierazten ditu, bere mailarako egokia den hiztegi zientifikoa behar bezala erabilita.
Azken eztabaia ebaluatuko da balioespen-eskala generiko honekin (deskargatu formatu editagarria, odt, eta pdf):