Saltatu nabigazioa

Indarren aplikazioak

Indarren aplikazioak

Makinak

Zabua

Euste-puntuarekin jolasten

Indarren historiak

Makina sinple batek balio du indar baten efektua areagotzeko eta egin beharreko esfortzua gutxitzeko. Hasiera-hasieratik, gizadiak makinak asmatu ditu lana errazteko. Ba al dakigu makinak sailkatzen?

Seguru ezagutzen duguna palankari buruz Arkimedesek esan zuen esaldi famatua: “emadazue euste-puntu bat, eta mundua mugituko dut”. Lehen mailako makina dugu palanka. Ikerketa honetan, palankaren legea lortuko dugu.

Palanka baten, aplikatzen den indarrak ez du efektu bera sortzen baldin eta desberdina bada euste-puntuaren eta aplikazio-puntuaren arteko distantzia. Horri indar baten “unea” esaten zaio, eta hura erabiliko dugu erretilu bat orekatzeko. Fisikaren ikuspuntua abiapuntutzat hartuta, asko ikasi dugu indarrei buruz. Ikusi dugu indarrak geure inguruan daudela, eta ezagutu egin behar ditugula ingeniaritzan eta diseinuan aritzeko. Irakurketa hauen bidez, beste aplikazio batzuetan sakonduko dugu

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)